روش سئو و بهینه سازی 1

طراحی و توسعه وب سایت های آنلاین

روش سئو و بهینه سازی ۱

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ آموزش سئو و بهینه سازی 0

 

 

تعریف بهینه سازی جستجو (SEO)

به فرآیند مجموعه اعمال و اصلاحات خاص جهت بالا آمدن وب سایت در موتورهای جستجو برای عبارات های کلیدی خاص مرتبط به زمینه فعالیت سایت سئو یا SEO  گفته می شود که مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. همینطور که می دانید نمایش لینک سایت در صفحه اول موتورهای جستجو که مهمترین و به نام ترین آنها گوگل می باشد به شرکت ها و سازمان ها امکان جذب مشتریان بیشتری را از طریق اینترنت می دهد و آرزو و هدف قایی هر مدیر وب سایتی است .

رتبه مناسب وب سایت در موتورهای جستجو تاثیر بسیاری در کسب و کارهای آنلاین دارد و بیشتر سایت ها تلاش می کنند  تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مخصوصا گوگل رتبه بهتری داشته باشند و در نتایج جستجوی کاربران در لینک های ابتدایی نمایش داده شوند . امری که نهایتا به رونق کسب و کارهای آنلاین می انجامد . که از این فرآیند تحت عنوان بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتالی یاد می گردد . در ادامه مباحث اصلی و مهمترین فاکتورهای اثرگذار برای کسب جایگاه های نخست نتایج جستجو را بایکدیگر مرور می نماییم.

ON PAGE SEO یا سئو داخلی وبسایت

  • کد نـــویسی HTML وبسایت می بایست بر پایه تگ DIV پیاده سازی شده و نباید از تگ های منسوخ TABLE برای صفحه بنــــــــــــدی استفاده گردد. مطابق استــــــاندارد تگ TABLE فقط می بایست برای داده های جدولی مورد استفاده قراربگیرد.
  • همچنین آدرس دهی صفحات داخلی می بایست بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEF) باشد. در آدرس دهی بهینه برای هر دسته بندی یک فولدر در نظر گرفته شده همچنین نام صفحات داخلی بر اساس عنوان صفحه در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که استفاده از نام صفحه فارسی تاثیر بهتری در ایندکس صفحات وب سایت در موتور جستجو دارد.

رعایت نکات کنسرسیوم گستره وب جهانی

  • همچنین کد نویسی وبسایت می بایست استاندارد w3c باشد و پس از اتمام طراحی ، طراح وب سایت می بایستی حتما وب سایت را در W3c Validator بررسی نماید و خطاهای احتمالی سایت را بر طرف نماید. توجه داشته باشید چنانچه که خطاهای وب سایت رفع گردد این وب سایت پیغام تبریکی را به شما نمایش می دهد. نکته: W3C یا همان کنسرسیون گستره وب جهانی صفحات وب سایت را به صورت جداگانه اعتبارسنجی می نمایید پس می بایست تمامی صفحات وب سایت را به صورت جداگانه بررسی نمایید.
  • در نظر گرفتن عنوان و DESCRIPTION یا همان توضیحات برای تمامی صفحات وب سایت و استفاده از تگ های H1,H2,H3 و .. در سایت از فاکتور های اولیه و مهم سئو داخلی می باشند.
  • بهینه سازی حرفه ای و سئوی پیشرفته

  • علاوه بر الزام بر رعایت اصول اولیه و مقدماتی، اصول و موارد پیشرفته تری نیز وجود دارند که می توانید با رعایت نمودن این موارد در کد نویسی صفحات باعث بالا رفتن امتیاز وب سایت خود در موتورهای جستجو بشوید :

MOBILE VERSION یا نسخه نمایش موبایل

  • نسخه نمایش موبایل وب سایت تاثیر شگرفی بر اعتبار دامنه وبسایت شما و طبقه بندی آن در موتورهای جستجو دارد ، زیرا امروزه بیش از ۶۰% از کاربران آنلاین حاضر در اینترنت از موبایل و تبلت برای جستجوی وب استفاده می کنند و نمایش درست و مناسب سایت در موبایل و تبلت باعث می شود تا کاربران با ابزارهای موبایلی مدت زمان بیشتری را در وبسایت شما سپری بنمایند و این مسئله سبب ایجاد تاثیر بسیار مثبتی در  اعتبار دامنه وب ســــــــایت شما خواهد شد
  • استفاده از اسنیپت ها (rich snippets and structured data) سبب بالا رفتن خوانایی وبسایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد . اگر تا امروز از rich snippets و structured data استفاده نموده اید می توانید آن را در Google Structured Data Testing Tool – Google Help بررسی نمایید، فقط کافی است آدرس صفحه مورد نظر خود را در این سایت وارد نموده تا اسنیپت های بکار رفته در این صفحه را به شما نمایش دهد.

انتخاب عنوان مناسب برای هر صفحه

عنوان صفحه یا همان TITLE که در بالای مرورگر نمایش داده می شود مهم ترین آیتمی است که موتورهای جستجو توسط آن متـــــــــوجه موضوع صفحات شما می شوند. برای اینکه بهترین عنوان را برای صفحات وب سایت خود برگزینید ، لازم است که :

_ عنوان صفحه را برای کاربران وب سایت طراحی کنید و نه برای موتورهای جستجو. عنوان می بایست برای کاربران

  • شما جذابیت داشته باشد
  • _ از کلمه کلیدی اصلی ترجیحا تنها یک بار در عنوان استفاده کنید
  • هرگز از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده ننمایید و سعی نکنید صفحه یا مقاله شما بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز داشته باشد
  • _ به خاطر داشته باشید که حتما در انتهای عنوان نام برند خود را ذکر نمایید
  • (لازم نیست مترادف ها را در عنوان بیاورید، کافی است مترادف های کلمه کلیدی را در بدنه مقاله خود استفاده نمایید)
  • _ مهترین صفحه وب سایت صفحه اصلی سایت می باشد. در انتخاب کلمه کلیدی برای این صفحه بسیار دقت نمایید. مهترین کلمه کلیدی خود را که سایر کلمات را تحت پوشش قرار می دهد در ابتدا و در انتها نام برند خود را ذکر نمایید

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت از اصلی ترین قسمت های فرآیند بهینه سازی می باشد و می بایـــــست توسط سئو کار حرفه ای انجام بگیرد سپس در عنوان صفحات وبسایت و همچنین جهت تولید محتوا برای وب سایت به کار برده شود. شما زمینه فعالیت خود را می دانید  پس کافی است برای آنکه کلمات کلیدی مرتبط به این کلمه را بیابید کافی است این کلمه را در دو نرم افزار گوگل به نام های Google Trends و Google Keyword Planner وارد نمایید تا کلمات کلیدی مرتبط به کلمه کلیدی اصلی شما توسط این نرم افزارها ارائه بگردد.

میزان تکرار کلمات کلیدی در بدنه مقاله

سعی کنید  به میزان استاندارد از کلمه و یا کلمات کلیدی خود در صفحات وبسایت به کار ببرید و بیش از اندازه از آن استفاده نمایید و صفحه خود را پر از کلمه کلیدی ننمایید. محتوا میبایست برای کاربران نوشته شود و نه موتورهای جستجو. استفاده یکبار هم برای هر صفحه کافی است مهم آن است که مقالات و صفحات سایت شما حس خوبی در کاربران ایجاد کند و مطمئن باشید چنانچه که کاربر وارد صفحه بشود و صفحه پاسخ گوی جستجوی انجام شده وی نباشد در صفحه مورد نظر باقی نمی ماند و این به ضرر وب سایت شما می باشد. بنابراین مهترین اصل سئو ارائه اطلاعات مفید به کاربران می باشد.

 

اثر بک لینک های سایت بر سئو

ایجاد بک لینک از سایتهای دیگر کاری است که می بایست پیوسته انجام گردد. در حقیقت بــــک لینک سازی خطر ناکتریک ترین بخش از سئــــو و بهینه سازی سایت می باشد که می بایست با دقت تمام انجام بگیرد. شمـــــا  می توانید برای ایجاد بک لینک به سایت خود از فروم ها، انجمن ها، وبلاگ ها و … استفاده بنمایید.

  • _ هرگز بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز ننمایید
  • _ از کلمات کلیدی مختلف و متفاوت برای لینک دادن به صفحات وب سایت  استفاده نمایید
  • _ ترجیحاٌ از نام برند خود برای لینک دادن به وب سایت استفاده نمایید
  • _ سعی کنید فرآیند ساخت لینک به صورت طبیعی انجام شود و این کار را با ابزارهای بک لینک سازی انجام ندهید
  • _  از سایت ها و صفحات مرتبط با زمنیه کاری خویش بک لینک بگیرید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *